Avoimet Kylät -tapahtuma la 13.6.
Sivakassa vietetään Avoimet Kylät -päivää jo kymmenettä kertaa. Ohjelmassa on mm. Kesäkahvilan avajaiset ja opastettu kierros. Lämpimästi tervetuloa kyläilemään!
Sivakassa vietetään Avoimet Kylät -päivää jo kymmenettä kertaa. Ohjelmassa on mm. Kesäkahvilan avajaiset ja opastettu kierros. Lämpimästi tervetuloa kyläilemään!
Avoimet Kylät -päivää vietetään Valtimon pitäjän Sivakkavaaralla Peri-Sivakan Yläpihassa totutuin menoin. Kesäkahvila Lipokas avaa ovensa klo 12.00. Opastettu pihakierros klo 13-14. Hinta 10,00 euroa henkilöltä sisältää opastuksen ja kahvitarjoilun. Varustaudu kumisaappailla ja säänmukaisella vaatetuksella.
Seuraavassa videonpätkä eräästä sivakkalaispuutarhasta.
Matkailualaa opiskeleva Marjo järjestää pop-up-kahvilan ja myyjäiset ensi lauantaina 23.5.2026 klo 12-16. Toivotaan runsasta osanottoa. Täytäthän palautelomakkeen? Se on tärkeää! Linkissä lisätietoja tapahtumasta ...
Vanhalta kylän matkailutilalta julkaistiin uusi video, joka on nähtävissä You Tubessa. Lumet ovat Sivakasta sulaneet, mutta kuivuus ja yöpakkaset hidastavat kevään tuloa.
Vielä ehtii ilmoittamaan tapahtumia Ylä-Karjalan Kesäkyläesitteeseen. Lähetä kuvat ja tapahtumailmoitukset sähköpostilla Veli-Matti Hurskaiselle 15.4.2026 mennessä
🎣🚁Karut uutiset ensin: aikainen kevät ja hauraat jäät tekivät tepposet, ja turvallisuussyistä Sivakkajärven pilkkitapahtuma on tältä vuodelta jouduttu perumaan. Mutta ei hätää – emme jätä ulkoiluväkeä tyhjän päälle! Hevosmiesten tietotoimisto on vahvistanut, että paikallinen metsästysseura kääri hihat ja pystytti hätäapupisteen Autiotammen...
SIVAKAN VAARAMAISEMA ON KATOAMASSA – 300 VUODEN PERINTÖ HUKKUU KUUSIKKOON
Hyvää Kansainvälistä Naistenpäivää toivottelee kyläsivujen toimitus. Tiistaina pidetään Nurmeksessa Kevätmarkkinat. Sivakastakin on siellä myyjä. Kestokasseja, villasukkia, kyläkirjoja, leivonnaisia ym. Menkäähän ostoksille ja kannattakaa kylän pienyrittäjää!
Pirteiden pakkasten ansiosta olemme saaneet nauttia upeista kuuramaisemista. Tässä video helmikuun otoksista. Mukavaa maaliskuuta kaikille kyläsivujen seuraajille!